Sesja rozpoczęła się o godzinie 12:03. Przewodniczący Rady Miejskiej powitał burmistrza Jacka Lipińskiego, zastępcę burmistrza Leszka Filipiaka, sekretarz Iwonę Gronek, skarbnik Dorotę Jaskulską-Guminiak oraz przedstawicieli Związku Międzygminnego Bzura.
Na sesji obecnych było 20 radnych, jeden radny był nieobecny.
Przewodniczący zaproponował do Komisji Uchwał i Wniosków radne Jolantę Ogińską, Katarzynę Owczarek oraz radnego Mateusza Rafalskiego, którzy jednogłośnie wyrazili zgodę na powołanie.
Protokół z IX sesji został przyjęty jednogłośnie.
Burmistrz przedstawił sprawozdanie z działalności w okresie od 20 grudnia 2024 roku do 29 stycznia 2025 roku. Wspomniano o sukcesie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która w Aleksandrowie Łódzkim zebrała rekordową kwotę. Burmistrz mówił także o inwestycjach, takich jak budowa ścieżek rowerowych i modernizacja oświetlenia ulicznego.
Ryszard Nowakowski przedstawił aktualne informacje o Związku, w tym sprawy dotyczące budowy infrastruktury oraz wygranych procesów sądowych z firmą Strabag. Związek planuje dalsze inwestycje w gospodarkę odpadami.
Radny Bartosz Zalega przedstawił interpelację o redukcji etatów w Urzędzie Miejskim, z pytaniami dotyczącymi kryteriów zwolnień i transparentności procesu.
Pani skarbnik przedstawiła zmiany budżetowe, które zostały jednogłośnie przyjęte.
Uchwała dotycząca zmiany prognozy finansowej została przyjęta jednogłośnie.
Pani naczelnik Dominika Szutenbach omówiła konieczność przyjęcia uchwały, która również została jednogłośnie przyjęta.
Pani Agnieszka Marcazzo wprowadziła projekt uchwały, który dotyczy podwyżki stawek za gospodarowanie odpadami. Uchwała została przyjęta, z 17 głosami za i 4 przeciw.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie, ze względu na nierentowność linii.
Uchwała dotycząca nowych przystanków została jednogłośnie przyjęta.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta.
Uchwała dotycząca zmiany planu zagospodarowania została przyjęta.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta.
Radny Zalega otrzymał odpowiedzi na swoje pytania dotyczące redukcji etatów.
Wnioski mieszkańców dotyczące wiat przystankowych oraz podwyżek czynszu zostały omówione. Burmistrz zapewnił, że w miarę możliwości będą podejmowane działania w celu poprawy infrastruktury przystankowej.
Sesja zakończyła się o 14:30. Ustalono, że kolejna sesja odbędzie się po feriach, w marcu 2025 roku.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.